Atostogos Kenijoje – Hakuna Matata

Atostogos Kenijoje tai spalvų ir saulės atradimas kūnui ir sielai. Šalis užburianti savo įvairumu ir keičianti suvokimą apie žmogaus gyvenimą. Ar tai būtų pažintis su Indijos vandenynu ar su safariu – ten nuvykti būtina visiems užkietėjusiems keliautojams ir ne tik. Straipsnis skirtas sužadinti kelionių džiaugsmą ir įkvėpti keliauti tiek poroms planuojančioms savo medaus mėnesį tiek keliaujantiems su šeima.

Hakuna Matata –  vietiniai mums kartojo kai labai kažkur skubėdavome. Šis žodis puikiai apibūdina Afrikos gyvenimo ritmą kurį matėme tiek pro transporto langus tiek bendraujant su Kenijos gyventojais. Mes lietuviai savo žodyne tikrai sunkiai rastume žodį apibūdinantį visą tą laiko tėkmės nebuvimą, poilsiavimus ir gulinėjimus po palme ir gyvenimą be streso. Kelionės metu daug kur viskas vykdavo numatytu laiku, bet pati gyvenimo tėkmė ir mus privertė tapti bent savaitei Hakuna Matata.

Iš Vilniaus pakilome sausio 6d. su žieminiais paltais, batais, šalikais ir kepurėmis. Skrydis truko 10,5 valandų įskaitant techninį sustojimą Egipte (kuro papildymui).

Skridome trise – tikros šeimos atostogos! Mano penkiamečiui tai 7 šalis kurią aplankė, todėl jam tai labai laukiamas gyvenimo nuotykis. Tiek skrendant pirmyn tiek atgal pakeleiviai labai stebėjosi ir gyrė sūnų, kad taip gerai atlaikė skrydžius ir išliko pozityvus. Kažkas net juokavo su mumis, kad mūsų vaikas tikras „džigitas“.

Sustojimas Egipte kuro pasipildymui

O kad turėtume veiklos į rankinį bagažą įsimetėme, žurnalų, ausines, kelis filmus, žaidimų telefone ir gyvai, sau audioknygų iš Audiotekos, flomasterių, popieriaus ir užduočių knygelių, naują staigmeną (žurnalą su žaisliukais), užkandžių, pasiruošėme net lapelį su surašytomis valandomis užlankstymui. Rekomenduojam rezervuoti maisto skrydžiui iš anksto. Šiai kelionei ruošėmės atsakingai, apie bagažo turinį ir išlaidas pasidalinsiu straipsnio gale, o kol kas papasakosiu apie pačius įdomiausius mūsų kelionės įvykius lankant šią spalvingą ir tropikais kvepiančią šalį.

Prasiveria lėktuvo durys ir netikėta karščio banga pliūpteli mums į veidą. Jambo – plačia šypsena sveikinasi mūsų autobuso vairuotojas Mombasos oro uoste. Pilnas autobusas užsipildo mūsų tautiečių ir keliaujame į Sandies Malindi Dream Garden.  Numatyta kelionės autobusu trukmė 2-2.30val. Nuotykiai prasideda! Eismas išvykstant iš Mombasos intensyvus, toks išliko ir visos kelionės metu, todėl vietoj dviejų valandų atvykome per tris. Daugybe motociklų, tuktukų, sunkiasvorių transporto priemonių ir vienas kitas automobilis ar dviratis. Saugos diržai? Taip, jie egzistuoja, bet niekas nesisega jų. Ar jie geresni vairuotojai nei mes? Tikriausiai taip. Jūs matytumėte jų lenkimus. Kieno transporto priemonė didesnė to ir kelias!

atostogos kenijoje
Enjoy Better Life

Pagrindiniai keliai geri. Keliavimo trukmė ilga dėl lėtai judančių transporto priemonių ir vietinių galiojančių savų taisyklių. Pypseni – visi traukiasi iš kelio. Kartais prireikia 5 pypinimų, bet taip daro visi ir praktiškai niekas dėl to nepyksta. Eismas, kaip ir vairas, kita puse nei mūsų. Retsykiais lekiantis vairuotojas pristabdo, praleidžia į kelią išbėgusią ožką, karvių bandą, asilus ar kupranugarius, arti kelio einančius ar miegančius žmones.

Maži versliukai klesti. Pakeliui matėme daugybe turgaviečių, prekeivių, degančių laužų ir deginamų šiukšlių. Namai sulipdyti iš raudno molio. Geresnės lūšnos su stogais iš plokščių, skurdesnės iš palmių lapų ir kitokių šapų, vienas kitas geresnis dviaukštis namukas su įstiklintais langais, aptverta teritorija ir vartais. Vištos, kalakutai, ožkos ir jokių šūnų. Vaikai ir suaugę mojuoja pamatę mūsų autobusą, pasigirsta kelis kart riksmai – Mzungu! (seniau klajoklis, bet šiomis dienomis vadinamas baltas žmogus)

Mzungu užrašas ant plytelių parduotuvės pastato

Čia anksti temo, pakeliui matyti vaizdai mažai kuo keitėsi, žmonių vis dar daugybe, visi juda, kažką veikia, prekiauja gilioje tamsoje, važiuoja, eina, gyvena. Tamsoje viskas verda.

Gatvėje parduoda kas ką gali ir kaip kas gali. Nuo kokosų, arbūzų, mangų, pasiflorų, bulvių iki medinių lovų rėmų išpuoštų nuostabiausiais raštais, spalvingų rūbų, cementinių tvorų ir motociklų. Sausis – sausais sezonas. Viskas žaliavo po liūčių. Daugybe palmių ir krūmokšnių, vienas kitas baobabas.

Atostogos Kenijoje

Vidury kelionės mūsų turistinį autobusą sustabdo karo policija, liepia visiems keliaujantiems išlipti ir paruošti pasus. Išlipame, patikrina 2 žmonių pasus ir paleidžia visus.

Pasiekiame savo kelionės tikslą. Vairuotojui paliekame tipsų (tinka doleriai arba šilingai). Pagaliau atostogos Kenijoje! Viešbutis mus pasitinka su būgnais, šokiais ir dainomis. Ši tradiciniais rūbais išpuošta folkloro grupė palydi iki registratūros. Užsiregistruojame. Vakarienė jau laukė lauke su gyva muzika. Vakaro vėjelis bent šiek tiek atgaivina nuo didelio karščio. Prie +30/+35 pripratome gan greitai.

Sandies Malindi Dream Garden tikras rojaus kampelis. 48 numeriai aplink baseiną ir praktiškai visi kambariai buvo rezervuoti lietuviams. Švaru, gražu ir modernu, kambaryje kondicionierius – tikra atgaiva. Visas personalas mandagus ir paslaugus, neįkyrus. Maisto pasirinkimas (vegetariškos opcijos) 10/10.  Nustebino tai, kad galėjome ragauti indiško maisto (troškiniai, pitos, panyras, etc.) ir itališkų variacijų. Bananų ir arbūzų skonis ne toks saldus kaip pas mus, natūralesnis ir sotesnis. Gatvėje matėme, kaip vaikai nusiskynę didžiulius mangus lapnojo su žieve pasigardžiuodami. Patys ragavome pasiflorų, pasiflorų sulčių ir įvarių pasiflorų desertų. Spa kampelis taip pat.

Paplūdimys saugomas. Indijos vandenynas ryte nuslinkęs, vakare vėl grįžta atgal. Kadangi į jį išsiliejo upė po liūčių, vanduo buvo ne toks skaidrus. Skaidriame vandenyje maudėmės plaukdami į oazes laivu. Savo krante gulinėjome po palmėmis gultuose, gėrėme šviežius kokosus ir vaikščiojome palei pakrantę.

Hakuna Matata šią frazę taip pat naudojo turistai įkyriems paplūdimio prekeiviams atbaidyti. Su jais viskas gerai ir prekės kokybiškos ir keliones iš jų „kontoros“ pigesnės, tik kad subėga visi siūlyti visko ir ramiai negali praeiti iki paplūdimio. Tas pat ir kituose viešbučiuose. Mes patys pirmas dienas nusipirkome kelis suvenyrus už viešbučio tvoros, tačiau labiau apsimoka pirkti viešbučio teritorijoje (ten ir pasirikimas įmantresnis), nes vietiniai labai „trešia“, reikia derėtis, o kas nemoka tas permoka.

Kenijoje negalima įsivežti plastikinių maišelių. Suvenyrai gaminami iš natūralių medžiagų: kokosų, palmių, karvės kaulų ir kitų iš gamtos gaunamų medžiagų.

Pirmas dvi dienas praleidome ilsėdamiesi ir ragaudami saulės spindulius, turškėmės vandenyje, ragavome maistą ir mėgavomės ramybe. Atsigavome nuo lietuviškos achromatines spalvų paletės, pagerėjo nuotaika ir pamiršome apie visus darbus.

Viešbučio sodininkas pasiūlė mums paragauti šviežio kokoso gėrimo, sako ateikit tuoj užlipsiu į palmę ir paruošiu Jums. Galvojome juokauja. Žiūr užsideda ant kojų supintą virvelę ir pradeda lipti aukštyn, su mačete nukapojo kokosų nuo viršūnės, deda į pintinę ir su šypsena mojuodamas lipa žemyn. Nuskina keletą gražių gėlyčių ir pradeda su mačete kapoti kokoso šonus, nukertą viršų, papuošia kokosą ir štai pats skaniausias ir labai sveikas gėrimas jau mūsų rankose. Atsidėkojame ir dar rekomenduojame keliems lietuviams. Sekančią dieną vėl kartojame procedūrą. Toks gėrimas pagerina žarnyno veiklą, o kokoso vidaus minkštimas kaip koks saldumynas, puikiai susivalgo. Viešbučio teritorijoje negailėjome tipsų vietiniams. Jų algos mažos, darbas sunkus, nepriteklius didelis ir didelė atskirtis.

Trečia diena – Apsilankymas kaime

Nugirdome, kad viešbučio darbuotoja gali aprodyti mums savo kaimelį. Taip keturiese įsėdome į tuktuką ir nulėkėme į vietinę krautuvę nupirkti maisto gyventojams. Žinojome, kad saldainių pirkti nepatartina, bet Tina (vardas pakeistas) paprašė mūsų nupirkti ir jų, kadangi vienam vaikui teks tik po vieną saldainį. Nuvežėme 50kg miltų ir kitokių vaišių. Sūnelis labai norėjo padovanoti savo piešinių ten gyvenantiems vaikams. 5 piešiniai per sekundę ištirpo tokioje gausoje. Nei vienas neplyšo, bet labai greit buvo paslėptas kaip vertingiausias kada nors gautas dalykas.

Vietinė parduotuvėlė Malindyje kurioje pirkome miltus ir šalia jos besiilsintys žmonės.
LYG_3266
Tuktukas kuriuo važinėjome mieste
LYG_4048
Ši mergaitė čiupo sūnų nuotraukai ir pradėjo pozuoti, kažkas iš minios svahili kalba kažką pasakė ir visi prapliupo juokais. Nejučiom supratau, kad kalba eina apie jaunikį ir vedybas 😀
Atostogos Kenijoje

Visi labai noriai bendravo ir norėjo nusifotografuoti. Matant tokį didelį kontrastą kilo daugybe minčių ir svarsčiau ar turėčiau tai įamžinti su fotoaparato kamera, bet manau, kad ten planuojantys vykti turi pamatyti skirtingas Kenijos puses ir nepamiršti bent minimaliai prisidėti prie čia dirbančių ir gyvenančių žmonių.

LYG_3813
LYG_4274
LYG_4319
LYG_3862
LYG_3774
LYG_3963
Žmonių portretai kaime fotografuoti su gyventoju sutikimu

Mus į kaimelį palydėjo viešbučio darbuotoja Tina. Tai jos kaimas, kuriame ji augina savo 3 vaikus (9metų, 7 ir 2). Jos vyras ją paliko ir rado kitą moterį, todėl šeima rūpinasi ji, jos mama ir brolis. Gyvenimo sąlygos sunkios, bet ji stengiasi ir padeda ne vien sau bet ir kitiems.

Čia gyvenantiems labai reikalingi miltai maisto gamybai. 46 šeimos gavo po paketėlį. Visi sveikinosi sakydami Čiao! Supratome, kad italai čia kartais užsuka.

LYG_3763
LYG_4023
Mamos rankos pačios švelniausios

Užsibuvome ten neilgai, padalinome vaišes, įamžinome kelis portretus, pamatėme tai ką galime papasakoti Jums, būsimi keliautojai. Palinkėsiu ten keliaujantiems nepamiršti palikti arbatpinigių, atvežti kanceliarinių priemonių vaikams (flomasteriai, pieštukai, popieriaus lapai, sąsiuviniai) arba štai taip apsilankykit viename kaimelyje ir nuvežkite maisto. Tai jums kainuos vieną apsilankymą restorane. Mums tai nei daug nei mažai, o jiems tai soti šeima.

Kaimas toliau juda savo tėkme
Ketvirta diena – Žydrasis safaris Malindyje

Ryte atoslūgis atidengė visą krantinę ir iki laivų ėjome per uolėtą vandenyno dugną. Laiveliu plaukėme į itin skaidaus vandens smėlio oazes. Kapitonas su komanda vandenyno viduryje gamino pietus ant grilio. Smėlio salos po pusvalandžio pasidengė vandeniu ir likome pasiplaukioti vandenyne. Ši kelionė patiko ne tik sūnui bet ir mums. Matėme krabus, vėžlį ir daugybe kriauklelių. Šiai išvykai prireiks kremo nuo saulės, jį tepkitės prieš išplaukiant, plaukimo metu ir po maudynių, nes saulė vandenyje itin stipriai degina. Greičiausiai ir pasitepus vakare pasimatys saulės nudegimai. Geriausia pagalba Aloya Spa procedūra – tikras stebuklas.

Pasivaikščiojimas Indijos vandenyno dugnu
LYG_4644
Ir vidury “niekur” suvenyrus bandė “prastumti” 😀
Penkta deina – Marafa, pragaro virtuvė

3 kilometrų žygis neregėto grožio kanjonu. Nusileidžiame su gidu žemyn. Nuo kalno viršaus pasigirsta vaikų dainavimas svahili kalba, intarpais girdžiu Hakuna Matata žodžius, daina aidi per visą kanjoną ir širdis tirpsta girdint melodingą skambesį vaikų balseliuose. Mano sūnui šis žygis po Slovakijos kalnų pasirodė itin lengvas ir labai smagus.

Vietinis gidas rodo kalnų spalvų paletę ant mūsų odos
Virš galvų toks jaukus voriukas 😀
LYG_4980
Nuo kalno viršaus pasigirsta vaikiškų balselių aidas (būrys, gal 10-20 jų), girdžiu kaip svahili kalba sklinda ritmingas dainavimas ir pasikartojantys žodžiai Hakuna Matata, Hakuna Matata… Nespėjau išsitraukti net telefono, nes skambesys buvo labai gražus ir laiko liko tik žavėtis.
Mano vyrukai kopia
LYG_4850
Grįžtant link autobuso mūsų gidei į ranką įsikibo mažas berniukas
Kalno viršuje pamatėme vaikus kurie dainavo, visas kaimas
Šešta diena – Vienos dienos Tsavo safaris

Išvykas į Safarį ar kitas pažintines išvykas galite užsisakyti per savo kelionių agentūrą, per viešbučio agentą arba „Beach Boys“ (paplūdimio berniukus). Kai kurie lietuviai rinkosi safarį per paplūdimio berniukus ir liko labai patenkinti, nes juos vežė toliau nei pagrindiniai safario keliai. Dar kiti skrido į Masai Mara per Itaką pamatyti didįjį penketą. Pamatė tokių vaizdų! Mes patys  keliavome į Tsavo nacionalinį parką ir safario išvyką rinkomės per viešbučio agentūrą dėl galimybės keliauti be nakvynės, kadangi keliavome su vaiku. Kelionė nuo viešbučio iki parko truko apie 2val. Išvažiavome į parką 5 ryto. Rekomenduojame turėti striukę arba šaliką nuo vėjo, kadangi visa kelionė atidarytu stogu. Štai ką matėme:

Kadangi žemė čia raudona tai ir drambliai įsitrynę joje ir patys smėlio spalvos
LYG_5176
Krūmuose slėpėsi ir mažas žirafiukas leliukas
LYG_5402
Šie tai mėgsta pozuoti ir maivytis
Strutis puikiai maskuojasi, mano vyras pamatė jį tolyje ir mūsų vairuotojas sustojo
Buivolų banda atrodė be baimės ir su stipriais žvilgsniais nužiūrinėjo mus
Pietūs vidury safario su vaizdu
Septinta diena – Atostogos Kenijoje Ninakupenda nia (Su meile, atsisveikiname!)

Ryte papusryčiavome, pasiplaukiojome baseine, susikrovėme lagaminus, įsigijome suvenyrų šeimai ir atsisveikinome su viešbučiu ir jo darbuotojais, kurie rūpinosi mumis visos savaitės metu. Štai ir baigėsi mūsų spalvingos atostogos Kenijoje. O keliaujantiems atostogauti palinkėsime gerų potyrių, saikingos saulės, gražių nuotraukų ir nepamirštamų prisiminimų.

Prieš kelionę namo 😀

Geros atostogos Kenijoje tai atsakingas pasiruošimas:

• Asmeninėms išlaidoms ir pažintinėms išvykoms turėkite grynųjų pinigų – dolerių. Viešbutyje galėsite dolerius išsikeisti į šilingus. Kortelės ten stringa, veikia oro uoste, kitur nebandėme. Suvenyrų kainos tokios pat kaip ir Europoje.
  • Adapteris elektros lizdui – nors daug kur rašo, kad galite jį įsigyti viešbutyje (todėl Lietuvoje neužsisakėme), mūsų hotelyje visi buvo išpirkti ir iki kelionės galo neatsirado. Malindyje išnarstėm visas įmanomas krautuves ir tokio dalyko neradome, gerai kad turėjome galingą Power Banką, o malonūs tautiečiai paskolino savąjį adapterį.
  • Apsilankiau pas savo šeimos gydytoja kuri pakonsultavo ir išrašė receptus vaistams kurių gali prireikti (nuo viduriavimo, akių lašų nuo uždegimo, antibiotikų prieš lankantis safaryje, stipresnių antilelerginių vaistų ir t.t.). Ji puikiai pakonsultavo, todėl į kelione pasiruošėme atsakingai. Nors jokių vaistų ir neprireikė, visos kelionės metu jautėmės saugiai.
  • Kelionę įsigijome per Elite turas – labai malonus bendravimas, atsakė į visus rūpimus klausimus. Organizatorius Itaka. 5 metų vaikui mokėjome pilną kainą, lėktuve pirkome vietas mūsų patogumui.
  • Pasidarėme vizas (vaikui viza buvo nemokama). Nuo sausio mėnesio vietoj vizos reikės pildyti kitokias formas, pasidomėkite individualiai. Pildant NENAUDOKITE lietuviškų raidžių.
  • Turėjome kelionės draudimą.
  • Turėjome apyrankes nuo uodų, stiprų eterinį aliejų nuo uodų ir kelis geros sudėties purškalus – jų galite įsigyti ir Kenijoje. Uodu matėme max 3 visos kelionės metu.
  • Kremai nuo saulės +50spf tiek veidui tiek kūnui, pantenolis, ir drėkinamasis kremas arba kokosų aliejus tolygiam įdegiui užtvirtinti.
  • Skrybėlės ir kepuraitės, rūbų ilgomis rankovėmis safariui ir jei nudegtų kūnas.
  • Mes turime “tradiciją” bene per kas antras atostogas paskandinti telefoną 😀 Priminimas išsitraukti iš kišenių visą turinį arba įsigyti maudymosi šortus be kišenių 😀

Tai yra mūsų asmeninė patirtis, kiekvienam keliaujančiam ji vis kitokia ir nusisekusios atostogos Kenijoje priklauso nuo daugybės faktorių. Naudokitės savo kelionės vadovo pateikta saugumo informacija, kad Jūsų kelionė būtų sklandi. Jūs esate patys atsakingi už savo pasirinkimus, biudžetą ir pasiruošimą. Šis straipsnis skirtas pasidalinti įspūdžiais, įkvėpti keliauti ir padėti būsimiems keliautojams. Tai nėra kelionės vadovas, kodėl? Nes esame susidūrę su žmonėmis kurie teiraujasi apie kelionę, o vėliau pasipiktinę rašo su priekaištais, kad jiems buvo kitaip nei mums.

Visos nuotraukos yra asmeninė nuosavybė, bet koks nuotraukų pasisavimas ar naudojamas be mūsų leidimo bus traktuojamas kaip asmens nuosavybės pasisavinimas, norėdami įsigyti straipsnio turinį kreipkitės el.paštu.

Tegu Jūsų  atostogos Kenijoje įneša į gyvenimą naujų vėjų!

P.s. Mūsų atostogų “Storius galite rasti Instagramo Highlitsuose.